Vi skal her se på hvor du kan finne dispensasjon saker i forbindelse med oljetanker, og behandling av søknaden.
Åpne saken
Når innbygger har sendt inn "Søknad om dispensasjon" vil dere motta varsel i Cubit i "Varselsenteret". Du kan enten åpne saken direkte via "Varselsenteret" eller "Saksbehandling" siden. La oss se på begge metodene.
Varselsenteret
Ulempen å åpne her er at du vet ikke hva slags sak/søknad det er før du har trykket på den.
Slik åpner du saken via "Varselsenteret":
- Trykk på "Varselsenteret".
- Deretter trykk på varselet "Ny søknad".

- Saken/søknaden vil åpne direkte herifra.
Saksbehandling
Slik åpner du via "Saksbehandling":
- Gå til "Saksbehandling".

- Trykk på "Dispensasjon" i feltet "Oljetanker".

- Trykk deretter på saken du skal se på under "Søknad om dispensasjon om fjerning..."

Behandle saken
Slik ser saksiden/søknaden ut. Du har følgende muligheter:
- Avslå søknad
- Send tilbake
- Godkjenne søknaden
- Annullere
Ønsker du å begrunne valget du gjør kan du skrive i tekstfeltet "Begrunnelse", før du velger et av valgene over\.
