Vi skal her se på hvor du kan finne melding om sanering saker i forbindelse med oljetanker, og behandling av meldingen.
Åpne saken
Når innbygger har sendt inn "Melding om sanering" vil dere motta varsel i Cubit i "Varselsenteret". Du kan enten åpne saken direkte via "Varselsenteret" eller "Saksbehandling" siden. La oss se på begge metodene.
Varselsenteret
Ulempen å åpne her er at du vet ikke hva slags sak/meldingen det er før du har trykket på den.
Slik åpner du saken via "Varselsenteret":
- Trykk på "Varselsenteret".
- Deretter trykk på varselet "Ny melding".

- Saken/meldingen vil åpne direkte herifra.
Saksbehandling
Slik åpner du via "Saksbehandling":
- Gå til "Saksbehandling".

- Trykk på "Sanering" i feltet "Oljetanker".

- Trykk deretter på saken du skal se på under "Melding om sanering".

Behandle saken
Slik ser saksiden/meldingen ut. Du har følgende muligheter:
- Ferdigstill melding
- Annullere
