Vi skal her se på hvor du kan finne melding om sanering saker i forbindelse med oljetanker, og behandling av meldingen.


Åpne saken

Når innbygger har sendt inn "Melding om sanering" vil dere motta varsel i Cubit i "Varselsenteret". Du kan enten åpne saken direkte via "Varselsenteret" eller "Saksbehandling" siden. La oss se på begge metodene.


Varselsenteret

Ulempen å åpne her er at du vet ikke hva slags sak/meldingen det er før du har trykket på den.

Slik åpner du saken via "Varselsenteret":

  1. Trykk på "Varselsenteret".
  2. Deretter trykk på varselet "Ny melding".


  3. Saken/meldingen vil åpne direkte herifra.



Saksbehandling

Slik åpner du via "Saksbehandling":

  1. Gå til "Saksbehandling".


  2. Trykk på "Sanering" i feltet "Oljetanker".

  3. Trykk deretter på saken du skal se på under "Melding om sanering".



Behandle saken

Slik ser saksiden/meldingen ut. Du har følgende muligheter:

  • Ferdigstill melding
  • Annullere