En bekymringsmelding kan man opprette manuelt, eller den kan komme inn via e-post eller branntips.
Bekymringsmeldinger vil alltid komme med status utsatt behandling, og den skal manuelt behandles før den eventuelt kan endres til åpen for alle. Bekymringsmelding er ikke ulik Annen Sak, men den har noen flere muligheter for styring av hvem som kan se innholdet i saken.
Under Saksgang så finner man Saker. En Bekymringsmelding startes ved å gå inn på boksen "Bekymringsmeldinger" og opprette ny Bekymringsmelding.
Saksbehandling

Opprett ny Bekymringsmelding ved å trykke boksen som heter Opprett Ny sak i høyre hjørne og velge Bekymringsmelding

Da oppretter du en tom Bekymringsmelding. I denne kan man velge Utsatte grupper, Avdeling, Hva saken gjelder og Status på saken.

Velg status

Du kan knytte Bruksenhet, Virksomhet, Person og Annet til saken om du vil - ved å klikke på "Knytt til bruksenhet, person, virksomhet, særskilt brannobjekt eller særskilt". Da blir du videresendt til søkesiden og kan skrive inn det du vil knytte bekymringsmeldingen til.

Knyttet til for eksempel en virksomhet


Skriv notat i saken ved å klikke deg videre til notater til høyre for saksdetaljer.

Avslutt saken ved å trykke avslutt inne på "saksdetaljer" og velg ut hva som har blitt gjort i saken.
