Alle brukere med korrekt rolle vil finne brukeradministrasjon tilgjengelig på systeminnstillinger (det lille tannhjulet nederst til venstre på menyen). Brukeradministrasjon er delt opp i fire seksjoner.




Selskap


Her finner du listet opp alle selskap som har tilgang i Cubit Tilsyn. Herunder DLE-avdelingen.

Alle nye kunder må legge til selskap. For eksisterende kunder vil store deler av denne siden være utfylt.


For å legge til nytt selskap:


Trykk på "selskap". Trykk så på "Nytt selskap" til høyre. 



Her legger du inn navn på selskapet, du velger eventuelle soner som selskapet skal ha tilgang til og hvilke rettigheter selskapet skal ha. Fyll og ut kontaktinformasjonen til selskapet. Dette er data som igjen knyttes mot utsendingene fra systemet.

Kommunikasjonsinnstillinger er også viktig å ha kontroll på. Dersom du som kunde har en konto som alle skal bruke for utsendelse av brev haker du av på "Bruk hoved brevutsending". Dersom selskapet har sin egen konto skal du velge "Bruk egen brevutsending".

Du må og ta stilling til om utfører av tilsyn skal være saksbehandler senere i løpet eller om dette skal fristilles etter at tilsynet er gjennomført. Velger du at utfører og skal være saksbehandler vil de enklere kunne følge opp sakene sine under "mine saker" senere.

Husk å ta et valg knyttet til retur postadresse når du oppretter selskapet.


Ny sone - brukes for å koble et selskap til et spesifikt område. Her kan du fjerne eller legge til områder.

Ny rettighet - her kan du legge til rettigheter til selskap. SKS selskap skal aldri ha rettigheten "vedtak". Det er imidlertid viktig at DLE får denne rollen når du oppretter DLE som selskap.

Følgende rettigheter finnes i Cubit Tilsyn per nå, disse kan gis på selskapsnivå eller på brukernivå.


Brannutreder - tilgang på brannutredningssaker
Nøkkelordadministrator - kan lage nye og slette eksisterende nøkkelord

Attributtadministrator - kan lage nye og slette eksisterende attributter

Dokumentmaladministrator - kan lage nye og redigere eksisterende maler, tekster, saksdokumenter, eposter og SMSer. Kan og redigere og endre automatisert rettemelding

Brukeradministrator - kan administrere brukertilganger

Rapporter - har tilgang på rapporter
Vedtak - kan fatte vedtak. Skal aldri være SKS. Bare ansatte i DLE.

Tilgangsadministrator - Kan administrere hvem som har tilgang til sensitive saker

Etter at du har opprettet et selskap vil du og kunne redigere tilganger, områder mm. på menypunktet "Selskap".


Team


Et team kan være en samling av brukere innenfor et selskap som skal ha spesielle rettigheter. Dette kan være f. eks. brannutredere knyttet i et spesielt selskap eller det kan være et datakvalitetsteam som jobber med attributter og nøkkelord. Du må ikke ha team om ikke det er ønskelig.



Lag et navn på teamet, knytt det mot selskapet og legg til rettigheter. 


Bruker


Bruker er der selskap, team og rettigheter knyttes sammen.

Her vil du kunne sette gamle brukere inaktive og lage nye brukere.
Dersom du bare vil se aktive brukere kan du hake av "Bare vis aktive brukere". Til høyre for brukeren vil du finne en hengelås og en penn. Trykker du på hengelåsen kopierer du en aktiver/glemt passord url dersom brukeren sliter med f. eks. e-post. Pennen gjør at du kan redigere en bruker. Dette fungerer som vanlig men vær obs på at du her kan legge til om brukeren er en underleverandør til et annet selskap. For å lage nye brukere trykker du enkelt øverst til høyre, på knappen "Ny bruker". Når du har registrert informasjonen genereres det automatisk en aktiveringslink til brukeren.



Skal du sette en bruker inaktiv eller redigere informasjon på brukeren kan du enkelt søke opp brukeren, trykke på pennen og endre det som skal endres.


Rettigheter


Inneholder en oversikt over hvilke rettigheter som er tilgjengelige og hva de kan gjøre.