Eiertilsyn er et særskilttilsyn på lik linje med brukertilsyn, bare at det gjelder eiere av en bygning. Hvis du for eksempel vil sjekke brannsikkerheten i en boligblokk, lagerbygg osv kan dette gjøres opp mot eiere til bruksenheten.


Vi skal her se på hvordan du kan opprette et enkeltvedtak om særskilttilsyn på objekter som ikke er særskilt brannobjekt mot eiere. La oss se hvordan dette kan gjøres.



Eksempel

Du har for eksempel funnet en ikke-særskilt bygning, i dette tilfelle et lagerbygg.


1. Gå inn i bygget, og sørg for at du er på fanen "Bygningsinformasjon".


2. Naviger lenger ned på siden til feltet "Eiere", og huk av en eier.


3. Toppbaren blir mørkegrå, og du får opp en knapp som sier "Opprett enkeltvedtak om særskilttilsyn". Trykk på denne, og saken opprettes.


4. Gå så videre til saksgang og inn på "Enkeltvedtak". 


5. Du vil se at den ligger i oversikten for "Enkeltvedtak".


6. Trykker du på enkeltvedtaket vil du komme inn på saken. Endre gjerne på tittelen ved å trykke på redigeringsikonet, og trykk på "Godkjenn enkeltvedtak".


7. Nå er den klar til å planlegge for gjennomføring tilsyn. Følg vanlig prosedyre for dette.