Cubit har fått skjema for bekymringsmelding. Sendes bekymringsmeldinger inn via dette skjemaet vil det automatisk opprettes i Cubit Brann. Skjemaet er laget for å være så enkelt og raskt som mulig å benytte.
Innsender kan velge om de ønsker å være anonym eller ikke. Dersom innsender er anonym vil ikke skjemaet etterspørre person og kontaktdetaljer. Dersom man ikke ønsker å være anonym får man mulighet til å legge inn navn, e-post og telefon. Da vil bekymringsmeldingen også ha detaljer om hvem som har sendt denne inn.
