Behandlingsfane
Behandlingsfanen i Cubit får et oppdatert design.
Du kan bla gjennom en klikkbar demo av behandlingsfanen her: https://cubit.storylane.io/share/ijzjfo0l8ff7
Etter at en elvirksomhet har sendt tilbakemelding fra Sanako vil det dukke opp en liten boks øverst på saken som sier hvor mange avvik som har blitt rettet og navnet på virksomheten.
I stede for at tilbakemeldingen legger seg i egen seksjon, vil det nå dukke opp inne på hvert sitt avvik og avviket vil få status ‘Mottar tilbakemelding’.
Over avvikene finnes det det også filtreringsmuligheter og valg for hvordan du ønsker å gruppere avvikene.

Ved å utvid avvikene vil du se en grå boks som inneholder tilbakemeldingen og de valgene du kan gjøre; godkjenne; ikke godkjenne eller la avviket utgå. Tilbakemelding vil bestå av navn på den som har rettet avviket, hvilken virksomhet de tilhører, dato og kommentar. Dersom elektriker har lagt med vedlegg vil det også dukke opp.

Dersom én virksomhet har sendt inn tilbakemelding på ett avvik vil ikke dette lenger blokkere en annen virksomhet fra å rette avviket. Så lenge en sak og et avvik er åpent vil hvem som helst med saknr. og pinkode kunne rette avviket. Tilbakemelding fra flere virksomheter vil være synlig i Cubit og dere velger hvem dere vil godkjenne.

Med en gang du trykker på en av radio-knappen vil det dukke opp en boks øverst med informasjon om hvor mange avvik som har blitt behandlet.
Her vil du også se to knapper. Den ene knappen, Avbryt vil fjerne alle valgene du har gjort på avvikene. Den andre knappen vil la deg bekrefte behandlingen av tilbakemelding. Ved trykke på denne så vil det oppdatere saken i Sanako og dersom saken avsluttes så vil saksdokument bli sendt ut.

Alle endringer gjort på avvikene vil loggføres inne på avviket. Du trenger bare utvide avviket og se under ‘Historikk’
Kommunikasjon
Så fort en bruker i en elvirksomhet har lagt til en sak i Sanako så vil elvirksomheten dukke opp som en egen tråd inne på sakens Kommunikasjon-fanen i Cubit. Det vil dukke opp en tråd for hver elvirksomhet som legger til saken.

Ved å trykke på tråden vil du få opp et nytt vindu.

Øverst i vinduet ligger det en tekstboks der du kan skrive inn og sende melding elvirksomheten. I Sanako vil også alle saker ha en Kommunikasjon-fane og der vil meldingene fra Cubit dukke opp.
Hvem som helst i elvirksomheten vil kunne se og sende melding på anleggskontroller. Kommunikasjon på saker som dokumentkontroller og revisjoner vil kun være tilgjengelig for brukere med spesifikke roller.
Meldinger som er sendt fra Cubit vil legge seg på høyre side i vinduet og ha en grå farge. Meldinger som brukere i Sanako har sendt vil legge seg på venstre side og ha en blå farge.
Brukere som har lagt til saken vil kunne velge å få varslinger dersom det har kommet en melding på en sak.