Det finnes to måter og logge inn i Sanako på; brukernavn+passord og BankID.


Dersom du har brukt Rettemelding før så må du logge inn med brukernavnet og passordet du brukte i Rettemelding første gang du bruker Sanako. Da vil du få tilgang til din eksisterende bruker fra Rettemelding.



Brukere fra Rettemelding (tilsyn.cubit.no/rettemelding)

Dersom du har brukt Rettemelding tidligere så vil din virksomhet + bruker være migrert over til Sanako. Bruk ditt brukernavn og passord for å logge inn i Sanako første gang. Ettersom Sanako bruker en sikrere passord-løsning vil vi be deg opprette et nytt passord ved første innlogging. MERK: det nye passordet opprettet i Sanako vil kun fungere i Sanako.


Brukere med BankID

I Sanako kan du velge å knytte brukeren din til BankID. Dette kan du velge å gjøre etter du har logget inn med Rettemelding-brukeren din og når du oppretter ny bruker. Fordelen med å bruke BankID er at det er mye sikrere enn brukernavn/passord og du slipper å huske enda ett passord.

MERK: dersom du velger å bytte til BankID vil det ikke være mulig å gå tilbake til å bruke brukernavn/passord



Problemløsning:


Brukernavn/passord:

Jeg får feilmelding 'Feil brukernavn eller passord'

Prøv igjen eller trykk på knappen 'Glemt passord' for å opprette nytt passord. 

Dersom du fortsatt har problemer, ta kontakt med oss i chat


BankID:

Jeg får feilmelding 'Det oppstod en uventet feil under autentisering'.

Prøvd igjen eller ta kontakt med oss i chat


Jeg får feilmelding 'Innlogging feilet. Den oppgitte BankID-en er ikke knyttet til en eksisterende bruker.'

Brukeren din er ikke tilknyttet BankID, logg inn med brukernavn/passord i stede. Ta kontakt med oss i chat dersom du mener du har knyttet til BankID.