Vi skal i denne artikkelen vise hvordan du kan legge til og fjerne dokumentmottaker i en sak. 


Det viktigste du må forstå er hvis du legger til eller fjerner dokumentmottaker i en sak/tilsyn så gjelder dette kun for den saken. Om du ønsker at mottakerne skal gjelde i alle fremtidige saker må dette gjøres på bruksenheten eller brannobjektet, vi har egne veiledning på disse.


Vi skal gjennom følgende temaer:



Legge til dokumentmottaker

Vi tar for oss et eksempel hvor du som utfører skal legge til dokumentmottaker på et feie oppdrag.


Fremgangsmåten er lik for alle typer tilsyn i Cubit.


Slik gjør du:

  1. Gå inn i avtalen fra kalenderen.
  2. Sørg for at du er i fanen "Feiing/Boligtilsyn/Særskilttilsyn"


  3. Bla lenger ned på siden til du ser feltet "Dokumentmottakere", og trykk på den for å utvide.
    Legg merke til tallet 1, dette betyr det er en aktiv mottaker i saken.


  4. På listen ser du at det er to hovedmottaker, men kun "Barry Allen" som er aktiv mottaker i saken. Vi aktiverer og deaktiverer ved å bruke bryteren.


  5. For å legge til mottaker, trykk på "Legg til dokumentmottaker".


  6. Fyll ut skjemaet, og gjør rede for om det skal være hoved- eller kopimottaker.


  7. Trykk på "Lagre" for å legge til.
  8. Mottaker er nå lagt til. Oppdager du feil, kan du trykke på redigeringsikonet for å gjøre endringer.




Slette dokumentmottaker

Fremgangsmåten er lik for alle typer tilsyn i Cubit.


Merk! Kun dokumentmottaker som er manuelt lagt inn i som tillegg kan slettes. 


Slik gjør du:

  1. Gå inn i avtalen fra kalenderen.
  2. Sørg for at du er på fanen "Feiing/Boligtilsyn/Særskilttilsyn".


  3. Bla lenger ned på siden og trykk på "Dokumentmottaker".


  4. Finn dokumentmottaker som du skal slette, og trykk på redigeringsikonet.


  5. Trykk deretter på "Slett".


  6. Dokumentmottaker er nå fjernet fra listen.