Vi skal i denne artikkelen vise hvordan du kan legge til og fjerne dokumentmottaker i en sak. Dette gjelder for boligtilsyn og feiing, og det er flere måter å gå til bruksenheten på. Du kan gjøre dette med søk under "Utvalg" eller når du utfører tilsynet.


Merk! Hvis du allerede har en planlagt tilsyn, så vil ikke denne endringen oppdatere dokumentmottaker som ligger der. Gjelder kun fremtidige tilsyn. Så husk legg ny dokumentmottaker på planlagt tilsyn også.


Vi skal gjennom følgende temaer:



Finne bruksenhet

Vi skal først se hvordan vi kan finne bruksenheter.


Med søk i Utvalg

Slik gjør du:

  1. Gå til "Utvalg"


  2. Søk på bruksenheten, og velg den.


  3. Du er nå inne på bruksenheten.



På tilsynet

Slik gjør du:

  1. Når du er inne på tilsynet/feiing, trykk på feltet "Bruksenhetsinformasjon" for å utvide.


  2. Trykk på adressen for gå inn i bruksenheten.


  3. Du er nå inne på bruksenheten.



Legge til ny dokumentmottaker i bruksenhet

Slik gjør du:

  1. Når du har åpnet bruksenheten, trykk på fanen "Eiere". Her er det listet opp alle eiere/dokumentmottakere for bruksenheten.


  2. Bla lenger ned på siden, og trykk på "Legg til dokumentmottaker"


  3. Fyll ut skjemaet, og trykk på "Lagre".


  4. Ny dokumentmottaker er nå lagt til. Om du oppdager feil kan du endre informasjon ved å trykke på redigeringsikonet.



Slette dokumentmottaker på bruksenhet


Merk!  Kun dokumentmottaker som er manuelt lagt inn som tillegg kan slettes. 


Slik gjør du:

  1. Finn og gå inn i bruksenheten du ønsker å slette dokumentmottaker fra. Deretter trykk på fanen "Eiere".


  2. Finn dokumentmottaker som du skal slette, og trykk på redigeringsikonet.


  3. Trykk deretter på "Slett".


  4. Dokumentmottaker er nå fjernet fra listen.