Når melding om nytt ildsted er sendt til Cubit, vil du får varsel i "Varselsenter". Du kan åpne og behandle saken herifra, eller så kan du åpne meldingen via "Saksbehandling". 


La oss se på begge.



Åpne via Saksbehandling (Anbefalt)

I "Saksbehandling" vil du blant annet finne ulike type søknader/meldinger som ligger til behandling. Det er egen boks for "Nytt ildsted:".


  1. Gå til "Saksbehandling, og velg "Nytt ildsted" i "Fyringsanlegg".


  2.  Velg en sak under "Melding om nytt ildsted" for å behandle den.


  3. Gå gjennom informasjonen og trykk på "Ferdigstill melding".



Åpne fra Varselsenter

Det har kommet en varsel i "Varselsenter", du ser dette med rød sirkel med tall i. I dette eksemplet er det 1 varsel.

  1. Trykk på "Varselsenter".


  2. Velg "Ny søknad" varselet fra listen.


  3. Du har nå åpnet søknaden direkte via varselsenteret. Kontroller at meldingen gjelder "Melding om nytt ildsted i eksisterende bolig".
     
  4. Gå gjennom informasjonen og trykk på "Ferdigstill melding". 

 

Merk! I varselsenteret viser det ikke hva slags type søknad det er snakk om. Du må trykke deg inn på søknaden for å se.