Vi skal her vise hvordan skjema for "Fjerne oljetank" ser ut. For å se hvordan "Melding om sanering" sak behandles kan du lese det på artikkelen "Oljetanker | Behandle melding om fjerning av oljetank".
Tilgang til skjemaer
Organisasjonen deres får lenker på ulike skjemaer fra oss på de løsningene som er ønsket. Lenken legges ut på deres offentlig nettside løsning, slik at innbygger eller firma som utfører oppdraget kan få tilgang for å registrere.
Skjema i Cubit
Hvis det er satt opp hos dere kan dere også ha tilgang til skjemaene via "Saksbehandling" i Cubit. Dette er nyttig hvis dere ønsker å se hvordan det ser ut, og eventuelt for testing.
Slik finner du skjemaet i Cubit:
- Gå til "Saksbehandling".

- Trykk på "Skjema".
(Knappen er kun synlig hvis dere har fått tilgang)
- Velg "Fjerne oljetank".

Eksempel på utfylling av skjema
Vi skal her se hvordan skjemaløsningen ser ut, og fyller inn eksempeltekst.
Slik ser "Melding om fjerning av oljetank" ut. Fyll inn navn på "Navn" feltet, deretter kommer det adresse(r) tilknyttet personen opp.

Skjema får mer informasjon som må fylles ut. I tillegg bør innbygger dokumentere fjerning av oljetank, med f.eks bilder.

Dette er bekreftelse på at melding er sendt og mottatt. Du får meldingen i "Varselsenteret" eller saken vil ligge i "Saksbehandling" under "Oljetanker/Fjernet oljetank"
