Vi skal her se på hvor du kan finne dispensasjon saker i forbindelse med oljetanker, og behandling av søknaden.


Åpne saken

Når innbygger har sendt inn "Søknad om dispensasjon" vil dere motta varsel i Cubit i "Varselsenteret". Du kan enten åpne saken direkte via "Varselsenteret" eller "Saksbehandling" siden. La oss se på begge metodene.


Varselsenteret

Ulempen å åpne her er at du vet ikke hva slags sak/søknad det er før du har trykket på den.

Slik åpner du saken via "Varselsenteret":

  1. Trykk på "Varselsenteret".
  2. Deretter trykk på varselet "Ny søknad".


  3. Saken/søknaden vil åpne direkte herifra.



Saksbehandling

Slik åpner du via "Saksbehandling":

  1. Gå til "Saksbehandling".


  2. Trykk på "Dispensasjon" i feltet "Oljetanker".


  3. Trykk deretter på saken du skal se på under "Søknad om dispensasjon om fjerning..."



Behandle saken

Slik ser saksiden/søknaden ut. Du har følgende muligheter:

  • Avslå søknad
  • Send tilbake
  • Godkjenne søknaden 
  • Annullere


Ønsker du å begrunne valget du gjør kan du skrive i tekstfeltet "Begrunnelse", før du velger et av valgene over\.