
Sette opp fakturasystem
Oppsett av fakturasystem skjer på innstillingssiden i Cubit Faktura. Her må dere sette opp fakturasystemet kommunen benytter seg av.

Komtek
Komtek er det som brukes hyppigst. Dette er et forsystem hvor alle de kommunale avgiftene samles. Ved å sette opp Komtek, får dere tatt ut en .csv-fil som skal sendes til kommunen. Kommunen må ha gebyrimport-funksjonen for å laste opp disse filene.
I oppsettet kan dere definere hvordan filen skal se ut. Det vanligste er dette: AvgBygg-kolonnen populeres med bygningsnummer, noe som direkterer fakturaen til eier av matrikkelnummer og bygningsnummer.

Agresso
Oppsett med Agresso krever at disse feltene fylles. Disse kodene kan dere får hjelp av teknisk ressurs hos dere til å fylle inn.
Oppsett med Agresso gjør at dere kan ta ut xml-filer med Avtaler, Ordre og Kunder. Disse sendes til kommunen som laster disse opp i sitt system.

Visma
Oppsett med Visma krever også at felter fylles ut, ta kontakt med teknisk ressurs hos dere for oppsett av Visma.
Visma-oppsett produseres en .uni-fil som sendes til kommunen som de laster opp i Visma.

Husk at dere må ha satt opp fakturasystem, produkter og terminer for å kunne sette opp kostnader (periodiske og/eller aktivitetsbaserte) i Cubit Tilsyn.