Fra fanen kommunikasjon inne på et tilsyn kan du sende e-post, SMS og brev til kunden, og i tillegg registrere samtaler.


Vi skal se på utsending av nytt brev.



Slik gjør du:

  1. Gå til fanen "Kommunikasjon".
  2. Trykk på "Nytt brev".
  3. Legg til mottaker(ere).
  4. Fyll inn informasjon i feltene "Tittel" og tekst feltet.
  5. Trykk eventuelt på "Forhåndsvisning" for å se på brevet før utsending.
  6. Trykk på "Send brev".


Brevet vil legge seg som vanlig i kommunikasjon, men IKKE saksgang da dette ikke er et saksdokument.

Du vil kunne åpne det fra kommunikasjon på akkurat samme måte som andre kommunikasjonselementer. 


Mottaker - om det er ingen mottaker på lista så er fordi det mangler dokumentmottaker/dokumentmottaker uten adresse definert. Legg til dokumentmottaker(ere) under fanen "Anleggskontroll".


"Nytt brev" bruker eksisterende mal for andre saksdokumenter som du finner i systeminnstillinger. 


Bilde: Viser et eksempel på utfylt brev.


Bildet viser informasjon som flettet inn i fra brevmal som navn, adresse, saksummer etc, og hvor tekst fra tittel og editor legger seg i brevet.