Når et vedtak er sendt ut, kan du nå finne knappen som heter "Klage i saken".
Når du velger "Opprett klage", får du valg om å fortsette saksgang, sette vedtaket på pause eller sette hele saken på pause.
Selve klagen behandles i en egen klagesak. Det tilknyttede tilsynet vil du finne igjen under tilknyttede tilsyn. Under fanen som heter "Behandling" finner du et spørreskjema og mulighet for å velge "Grunn til klage".
Under "Grunn til klage" har du mulighet til å velge vedtak det klages på. Når du har valgt "Grunn til klage" kan du enten "Godkjenne" eller sende saken til klageinstans. Eller du kan avvise dersom det er grunn til det.
I klagesaken du man legge inn en begrunnelse.
Åpner man det tilknyttede tilsynet vil du se at saken er klaget på og saksgang er satt på pause.





