Vi skal her vise hvordan skjema for "Melding om sanering" ser ut. For å se hvordan "Melding om sanering" sak behandles kan du lese det på artikkelen "Oljetanker | Behandle melding om sanering".
| Viktig å vite! Eier av eiendommen må ha søkt og fått godkjent dispensasjon for fjerning av oljetank først. Og deretter fått utført sanering før det kan sendes inn melding om sanering. |
Tilgang til skjemaer
Organisasjonen deres får lenker på ulike skjemaer fra oss på de løsningene som er ønsket. Lenken legges ut på deres offentlig nettside løsning, slik at innbygger eller firma som utfører oppdraget kan få tilgang for å registrere.
Skjema i Cubit
Hvis det er satt opp hos dere kan dere også ha tilgang til skjemaene via "Saksbehandling" i Cubit. Dette er nyttig hvis dere ønsker å se hvordan det ser ut, og eventuelt for testing.
Slik finner du skjemaet i Cubit:
- Gå til "Saksbehandling".

- Trykk på "Skjema".
(Knappen er kun synlig hvis dere har fått tilgang)
- Velg "Melding om sanering".

Eksempel på utfylling av skjema
Vi skal her se hvordan skjemaløsningen ser ut, og fyller inn eksempeltekst.

I dette eksemplet er innsender eier av oljetank, så vi velger "Ja". Deretter søker vi opp navn og velger adresse. Det kan legges til en beskrivelse i tekstfeltet "Beskrivelse av sanering". Når skjema er ferdigutfylt trykkes det på "Send".

Når bruker trykkes "Send inn" vil personen motta melding om at søknaden er mottatt.

Dere vil motta varsel i Cubit i "Varselsenteret", og saken ligger også tilgjengelig i "Oljetanker" under "Sanering".