Vi skal her vise hvordan skjema for "Søknad om dispensasjon" fra fjerning av oljetank ser ut. Behandling av dispensasjon kan du lese i artikkelen "Oljetanker | Behandle dispensasjon saker".


Tilgang til skjemaer

Organisasjonen deres får lenker på ulike skjemaer fra oss på de løsningene som er ønsket. Lenken legges ut på deres offentlig nettside løsning, slik at innbygger eller firma som utfører oppdraget kan få tilgang for å registrere.



Skjema i Cubit

Hvis det er satt opp hos dere kan dere også ha tilgang til skjemaene via "Saksbehandling" i Cubit. Dette er nyttig hvis dere ønsker å se hvordan det ser ut, og eventuelt for testing.


Slik finner du skjemaet i Cubit:

  1. Gå til "Saksbehandling".


  2. Trykk på "Skjema".
    (Knappen er kun synlig hvis dere har fått tilgang)


  3. Velg "Søknad om dispensasjon".



Eksempel på utfylling av skjema

Vi skal her se hvordan skjemaløsningen ser ut, og fyller inn eksempeltekst.


I dette eksemplet er det en innbygger fra "Kråkdalen 22" som ønsker å sende inn dispensasjonen. 


Når bruker trykkes "Send inn" vil personen motta melding om at søknaden er mottatt. 


Dere vil motta varsel i Cubit i "Varselsenteret", og saken ligger også tilgjengelig i "Oljetanker" under "Dispensasjon".