Når utbedringsfristen har passert, vedtak er fattet og sendt til mottaker, vil systemet sende ut en automatisk purring etter gitt antall dager etter vedtaket. Dette gjelder kun hvis hendelsen er satt opp i saksgangen til sakstypen hos dere. Det er også mulighet å sende ut manuell purring/send ny purring. Dette kan gjøres når saken har gått til "Saksgang etter vedtak".
Vi skal se på følgende tema:
Automatisk purring fra saksgang
I dette eksemplet vil det blir sendt ut purring den 13.mars kl1300. Det betyr at du rett og slett ikke trenger å gjøre noe i denne saken.

Her kan du se at purring på vedtak ligger i saksgangen til sakstypen, og at det sendes 30 dager etter vedtaket. Om hendelsen ikke er satt opp hos dere, kan en med rettigheten "Dokumentmaladministrator" gjøre dette.

Manuell purring/send ny purring
Når saken har passert utbedringsfristen og saken ligger i kategorien "Saksgang etter vedtak", kan du sende en purring til mottaker manuelt.
Slik gjør du:
- Gå til "Saksbehandling" og trykk på "Saksgang etter vedtak".

- Velg saken du skal behandle under "Saksgang etter vedtak".

- Gå gjennom saken, og deretter trykk på "Send ny purring" når du er klar.

- Purring er sendt og dette kan du se lengre ned i "Saksgang" fanen.
